Saturday, February 20, 2010

- dugaan hidupku -

Ya allah ape pula dugaan yg kau berikan kpd ku ya allah.. tlampau byk dugaan yg patut aku tempuhi ya allah. Ape dosa ku kpd mu sehingga aku kau uji begini ya allah. Aku tak tahan lg mnempuhinya lg. Aku lbh rela mati dr terjerat dr situasi begini ya allah.. siapa kwn aku sbnrnya???. Semuanya musuh dlm selimut. Aku jht ke? Ape slh aku.. knape krna dia aku di uji sebegini.. aku lbh rela mati kalo kau memberikan aku pilihan aku tlampau lemah n tidak kuat dlm menempuhi dugaan neh.. aku lbh rela mati.. knape dia muncul dlm hdp ku shinnga hdpku penuh dgn kesusahan ni.. aku xsanggup lg.. bantu la aku ya allah.. hanya padamu shja aku bmohon. Hanya padamu aku berserah n hnya padamu aku memberikan sepenuh kpercayaan. Ya allah, kau kekasih ku, kau segala-galanya bgku.. bantulah aku dlm mgharungi dugaan ni.. mcm2 sgt dugaan aku setelah umoku meningkat dewasa ni.. selain mu ya allah, aku cme ada yaya yg sentiase fhm aku.. aku xtw knpe n ape sbbnya sume kwn aku jd begini.. aku tension sgt2!!.. lbh baik aku bunuh drikan ya allah tp kau tidak suka org yg begitu.. aku tak mahu kau melihatku sebagai hamba yg keji.. aku ingin kn kemuliaan di sisi mu ya allah.. lg satu ya allah.. dtgkan la minat blaja dlm driku.. aku tahu walaupun aku bdh, pelajaran itu penting dlm hdp. Wlupun xmpunyai harta,kwn,n ape2 shja yg xbisa aku miliki tp ilmu pengetahuan dpt menolongkukn ya allah.. wlupun kau tidak memberikan kemanisan persahabatan dlm hdpku tp aku ttp bersyukur kau telah memberikan aku keluarga yg tiada bandingannya dgn sesiape pun.. itukn keistimewaanku ya allah.. terima kasih kerana kau masih syg kpdku.. alhamdulilah!!.. kau jgn amek kmanisan keluargaku drpd ku ya allah.. aku tiada siapa lg selain mereka.. walaupun kami sekeluarga hdp dlm keadaan sederhana tp aku sgt bahagia.. aku syg ibu, aku syg ayh, aku syg adik2 aku.. merekalah kekuatan aku disini.. aku blaja pun kerana mereka. Aku ingin bantu mereka.. aku inginkan adik2 aku mdapat kemewahan seperti kwn2 mereka.. aku akan berusaha untuk mendapatkan sbyk mane kkayaan yg akn aku perolehi dgn nikmatmu ya allah..jika menjadi kenyataan kekayaan adalah milikku kau jgn pula lupa untuk menegurku supaya ingt kpdmu ya allah.. jgn adakan sifat riak dlm hatiku.. dan aku berharap n bermohon supaya niatku yg satu itu menjadi kenyataan dlm hdpku.. amien!! Sekali lg ya allah aku bermohon kuatkan la aku, bg kn la aku segala2 nya untuk aku menempuhi hdp di dunia ini.. wlupun aku tidak mempunyai kwn yg btl2 fhm aku di sini tp tlglah jgn amek yaya dr aku.. dia segala2nya dlm hdpku selain fmly aku.. syg yaya sgt2..

aku chw dlu!!jmpe lg dlain waktu..

salam..

No comments: